Zaft

BYD Seal EV – čínsky sedan pre európsky trh

Spoločnosť Shenzhen BYD New Energy Co., Ltd., známa pod obchodným menom Denza je čínsky automobilový výrobca so sídlom v meste Shenzhen. Špecializuje sa na výrobu elektrických áut a je spoločným podnikom medzi firmou BYD a skupinou Mercedes-Benz. Spoločnosť bola založená v máji 2010 a koncom roku 2014 začala vyrábať model s elektrickým pohonom, ktorý mal dojazd až 300 km na jedno nabitie. Auto bolo pôvodne dostupné na predaj iba vo vybraných čínskych mestách.

Denza je známa svojimi luxusnými elektrickými automobilmi a tým, že je spoločným podnikom medzi dvoma veľkými automobilovými firmami, BYD a Mercedes-Benz. Je to jedna z firiem, ktoré prispievajú k rastúcemu trhu s elektrickými automobilmi a k snahám o zníženie emisií skleníkových plynov v automobilovom priemysle.

Elektromobilom Denza 500 sa výrobca v minulosti zaradil medzi prvých hráčov na čínskom trhu, ktorí investovali do elektromobility. Tento výnimočný model bol vyvinutý so zreteľom na náročné podmienky a môže sa pochváliť schopnosťou fungovať aj pri extrémnych teplotách, až do mínus 40 stupňov Celzia.

4. septembra spoločnosť BYD oficiálne predstavila európsku verziu modelu BYD Seal a zverejnila jeho cenu. Elektrický sedan začne dodávky na Starom kontinente v novembri so začiatočnou cenou 44 900 EUR (48 500 USD).

Týmto krokom by mohli posilniť svoju pozíciu na trhu s elektrickými automobilmi a zároveň prispieť k budúcemu rozvoju ekologicky udržateľnej dopravy.

BYD tiež predstavil svoje nové SUV pre Európu – Seal U SUV, ktoré príde na trh v roku 2024. Modely Seal EV sedan a Seal U SUV boli predstavené európskym automobilovým nadšencom na výstave IAA Mobility 2023 v Nemecku.

Okrem toho sa zároveň BYD pokúsil o testovanie trhu so svojou prémiovou sub-značkou Denza, ktorá priniesla model Denza D9 MPV na tlačovú konferenciu.

Všetci zákazníci vozidiel zo série Seal by mali mať na výber šesťročnú záruku od výrobcu a osemročnú záruku na batériu a elektrický motor.

Seal EV sedan


Exteriér európskej verzie vozidla zostáva v súlade s tým, čo je dostupné na čínskom trhu. Jednou jedinou výnimkou bz mal byť chýbajúci nápis „Build Your Dreams“ na zadnej časti auta. Namiesto toho je umiestnený skromnejší nápis „BYD Seal“ v pravom rohu zadnej časti. Pokiaľ ide o dizajn tohto vozidla, nadväzuje na dizajnový jazyk Ocean Aesthetics, ktorý vytvoril Wolfgang Egger, bývalý zamestnanec Audi a hlavný dizajnér spoločnosti BYD. Výsledkom je, že sedan Seal EV má “X-face styling”, nízku líniu kapoty, hladké línie karosérie a aerodynamický koeficient odporu len 0,219 Cd.

Tento model je postavený na platforme e-Platform 3.0, ktorá slúži ako základ pre vozidlá ako BYD Dolphin, Atto 3 a iné plne elektrické automobily. Seal využíva aj architektúru CTB (Cell-To-Body). V skratke povedané, táto architektúra premieňa batériový balík na súčasť štruktúry vozidla, čím sa zvyšuje tuhosť, bezpečnosť a jazdné vlastnosti auta. Okrem toho je Seal vybavený známou batériou FinDream Blade LFP, ktorá obsahuje 172 článkov a má kapacitu 82,5 kWh.

Vstupná verzia Seal EV pre Európu bude disponovať jedným elektrickým motorom na zadnej náprave s výkonom 313 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dojazd na jedno nabitie 570 km podľa normy WLTP.

Top verzia modelu BYD Seal pre Európu sa nazýva Seal Excellence. Ponúka svojim zákazníkom dva elektrické motory s výkonom 530 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Jeho dojazd je 520 km (WLTP). Seal EV bude podporovať trojfázové nabíjanie s výkonom 11 kW AC a rýchle nabíjanie s výkonom 150 kW DC.