Obchodná vojna medzi USA a Čínou začala už pred vyše dvoma rokmi. Za ten čas sa situácia prejavila vo viacerých odvetviach priemyslu. Jedným z nich je aj spolupráca medzi Huawei a Google. Kôli obmedzeniam, ktoré padli na tieto dve firmy z pohľadu dodávok OS Android a iných SW súčastí smartfónov, sa zdalo, že za kratší koniec ťahá práve Huawei. Po tom, ako táto firma ohlásila existenciu vlastného operačného systému, prišiel aj vlastný aplikačný store. Narozdiel od OS, sa ale v našich končinách už aj reálne dostáva do predaja. Napríklad na nových smartfónoch Huawei série P40. To, či tento krok Huaweiu prospeje, alebo uškodí, ešte zatiaľ nie je jasné. Pozrime sa, čo nám Huawei AppGallery vlastne ponúka.
V Číne už AppGallery nie je ničím novým. Huawei proklamuje 400 tisíc používateľov, 55 tisíc dostupných aplikácií a registrovaných je viac ako 1 milión vývojárov. Pre porovnanie Play store obsahuje vyše 2.5 mil. aplikácií. Toto číslo môže pôsobiť, avšak pre porovnanie, Apple App store začínal v roku 2008 s 500 aplikáciami, a trvalo 5 rokov, kým sa dostal na hranicu 1 milióna.
Huawei zároveň ohľadne tvorby app storu, potencionálne konkurenčného pre najvačších hráčov trhu, uzavrel partnerstvo s Xiaomi, Oppo a Vivo.
Ďaľší store, ďaľší vývoj
Môže sa zdať, že pre vývojárov bude podpora App gallery storu vyžadovať dodatočné úsilie spojené s vývojom a odlaďovaním aplikácie. Treba si ale uvedomiť, že základom Huawei EMUI je Android a tak je s týmto prostredím aj plne kompatibilný. Samotné nahratie aplikácie by malo byť jednoduché a samotná aplikácia by sa v princípe nemala odlišovať od tej, pre Play store.
Problematická však môže byť integrácia na služby Google. Na Huawei mobilných zariadeniach nie sú viac dostupné GMS (Google Mobile Services). Náhradou by mali byť ekvivalenté HMS (Huawei Mobile Services). Ak teda bola pôvodná aplikácia integrovaná na niektorú zo súčastí Android prostredia, ako napríklad Google Drive pre backupy, alebo Google Games, reintegrácii sa nevyhneme.
Motivácia pre developerov
Jedným z ťahov, ktorými sa Huawei snaží zapadnúť na mimočínsky a teda hlavne Európsky trh, je revenue share. Vývojári si budú môcť, za prvý rok existencie aplikácie v AppGallery nechať 100 % ziskov. Situácia by sa mala následne zmeniť v pomere 70/30.
Huawei Quick App
Ďaľším z tromfov má byť aj podpora malých aplikácií, ktoré nevyžadujú inštaláciu. Cieľom je poskytnúť dobrú užívateľskú skúsenosť, výkonnú funkčnosť na základe HTML5 za cenu len veľmi nízkeho využitia úložného priestoru. Updaty teda zbehnú bez potreby inštalácie a sťahovania novej verzie aplikácie. Odhadom takéto aplikácie zaberú len asi 10 % kapacity úložiska, oproti klasickej Androidovej aplikácii. Huawei uvádza, že pri zachovaní rovnakých features, ako má porovnateľná Androidová aplikácia, stačí napísať len asi 1/5 zdrojového kódu. Do 1GB sa teda zmestí namiesto 20 natívnych aplikácií až 2000 Quick apps.